paprykarz1983 prowadzi tutaj blog rowerowy

Kwiecień, 2019

Praca 15/2019

Piątek, 26 kwietnia 2019 | dodano: 26.04.2019

Kwiecień kończę liczbą 15 jeśli chodzi o jazdy do pracy. Mam wolne do 6 maja :) Dziś było 27 stopni a ja w koszuli i w kurtce, pewnie śmiesznie to wyglądało, ale nie chciałem nic zostawić w pracy na tak długo, bo może mi się przydać. Wracałem wyjątkowo przez wiadukt, zobaczyłem że robią tory na dworcu, znaczy póki co rozkopali peron i zabrali stare tory, Może jak to zrobią to w końcu puszczą pociąg do Bielska Podlaskiego, co rok temu zrobili tory a pociągi nie jeżdżą.

Praca 14/2019

Czwartek, 25 kwietnia 2019 | dodano: 25.04.2019

Dziś rano przyjemnie ciepło, a po południu to zupełne szaleństwo 23 stopnie. A ja jechałem w koszuli i w kurtce :) Miałem blisko to się nie spociłem. A jutro ma być jeszcze cieplej i super, lubię taką pogodę jak jest ciepło i słonecznie. Dojazd najkrótszą drogą, powrót też. Nic ciekawego nie było po drodze, więc na tym kończę ten wpis.

Hajnówka nocą 4/2019

Środa, 24 kwietnia 2019 | dodano: 24.04.2019

Dziś miałem możliwość pojeździć 20 km wieczorem. Tak sobie wymyśliłem, że jak będę miał czas i chęć to 20 km jest jak na teraz odpowiednim dystansem do jazdy wieczorami. Nie zajmuje za dużo czasu, a zawsze po iluś tam takich dwudziestkach forma będzie lepsza. Wiatr się uspokoił w porównaniu do tego co w dzień wyrabiał, chociaż jak na godzinę po 21 to wiało całkiem nieźle. Temperatura fajna 13 stopni. Postanowiłem wykorzystać wiatr do bicia rekordów na Stravie i mimo, że nie jestem w formie to na 3 odcinkach gdzie się starałem - pobiłem swoje PR. Tak jak patrzę na Stravę to zdaje się, że już wszystkie moje Komy mi pozabierali. Trzeba będzie znowu walczyć. Ale np. miałem dziś jeden taki odcinek gdzie przy Komie kiedyś jechałem średnią 39 km/h a dziś przy 30 km/h było mi ciężko, mimo że z wiatrem. Na Koma teraz trzeba mieć tam ponad 40,7 km/h, może latem dojdę do tego poziomu. Tam gdzie pobiłem swoje rekordy to o Komach nie ma co marzyć, strata jest bardzo duża do liderów. Dziś zrobiłem zdjęcie - Urząd Miasta oświetlony świątecznie, napis brzmi (jakbyście nie rozczytali): "Wesołych Świąt" i trzy jajeczka z prawej strony :)

No i jeszcze mapka:

Praca 13/2019

Wtorek, 23 kwietnia 2019 | dodano: 24.04.2019

Dziś dodaję wczorajszą jazdę. Rano zimno, po południu ciepło. Więcej nic nie zapamiętałem z wczorajszej jazdy :) A dziś samochodem, ciąg dalszy strajku nauczycieli, żona ma wcześniej lekcje i muszę po pracy chłopaków od dziadka odebrać, rowerem nie dam rady tego zrobić. Ale może uda się wykonać jazdę pt. "Hajnówka nocą".

Hajnówka nocą 3/2019

Poniedziałek, 22 kwietnia 2019 | dodano: 22.04.2019

Dziś dopiero wieczorem miałem możliwość pojeździć. Wcześniej m.in. grałem z moimi chłopakami 2 godziny w piłkę, czułem to w nogach i już średnio mi się chciało jeździć, ale że było 11 stopni i bez wiatru to stwierdziłem, że trzeba budować formę i jak nie ma możliwości jazdy w dzień to pojeżdżę w nocy. Na starcie ustawiłem sobie na liczniku dystans (zazwyczaj wyświetlam sobie zegarek) i celem było pokonanie 20km. Dziś najlepiej mi się jechało między 10 a 15 kilometrem. Ale ogólnie rzecz biorąc to mimo zmęczenia, dwudziestka ładnie weszła, dużo lżej mi się jechało niż wczorajszą pięćdziesiątkę. Teraz kilka dni mogę pojeździć wieczorami lub praca-dom, a potem znowu tydzień przerwy, bo na majówkę wyjeżdżam rodzinnie i nie będę miał do dyspozycji roweru. Mapka:

H-ka-Narewka-Teremiski-H-ka

Niedziela, 21 kwietnia 2019 | dodano: 21.04.2019

Dziś pogoda była całkiem dobra za wyjątkiem tego że padał deszcz, wiał wiatr i było zimniej niż w ostatnich dniach. Ale że miałem wolny czas to nie narzekałem na to tylko zrobiłem pierwszą pięćdziesiątkę w tym roku. Przejechałem się do Narewki, żeby zobaczyć jak wygląda droga z Narewki w stronę Białowieży. Jest taki skrót przez las, gdzie w poprzednim roku zrobili asfalt. Spotkało się to oczywiście z protestami ekologów, ale mimo wszystko droga jest. Trochę dziwnie ona jest oznakowana, bo z na obu końcach jest czerwone kółko z białym środkiem, czyli znak zakaz ruchu i jakiś tam dopisek, że nie dotyczy służb leśnych. Może droga nie jest oddana do użytku i stąd takie oznaczenie, bo jak wcześniej była tam szutrówka to normalnie można było samochodem tam jechać. Asfalt trochę nie dorobili, kilka kilometrów zabrakło do kolejnego asfaltu Pogorzelce-Teremiski-Budy. Ale tam gdzie nie było asfaltu była wyrównana i twarda szutrówka, jechało się prawie równie dobrze jak po asfalcie. Jazda po lesie mnie nudzi, ciągle tylko drzewa, nie ma znaków, że np. za 5 km będzie miejscowość jakaś tam, ale ma taką zaletę że wiatr jest mniejszy i może deszcz też mniejszy niż na otwartej przestrzeni. Nie miałem natchnienia do zdjęć, zrobiłem ledwie 2.
To wydało mi się ciekawe, że "średnia budka" Małej czy dużej nie widziałem po drodze, może w innym miejscu są takie.

A tu kończy się asfalt, zrobiłem żeby na Stravie mi zaznaczyło gdzie jest to miejsce. A zobaczyłem że jadąc w prawo też dojechałbym do Hajnówki zmniejszając ilość kilometrów kosztem gorszej drogi. Ja wolałem jechać prosto.

Pierwsze 30 km poszło leciutko, dalej zaczęły się schody, bo nie mam kondycji, a że ostatni fragment miałem pod wiatr to jechałem momentami 15 km/h. No cóż, w przyszłości to nie powinno się powtórzyć, taka wolna jazda :)
A na koniec zdjęcie z przed paru dni, byłem w wielkim białostockim markecie, gdzie widziałem taki trunek z dedykacją dla naszego kolegi. Ciekawe czy wypiłby? Ja nie, szkoda mi kasy, za 5 zetów mogłem sobie kupić 2 piwa "normalne" zamiast jednego morsowego :)

I jeszcze mapa:

Praca 12/2019

Czwartek, 18 kwietnia 2019 | dodano: 19.04.2019

Witam po dwóch tygodniach przerwy. Jeden tydzień chorowałem, a drugi tydzień dzieci zabierałem od dziadków i musiałem jeździć do pracy samochodem. Wszystko przez strajk nauczycieli. Żona jako że pracuje w szkole prywatnej miała przesunięte lekcje na godziny wcześniejsze. U chłopaków do środy strajkowało przedszkole. Dobrze, że dziadek mógł się chłopakami zająć. Od czwartku wszystko wróciło na chwilę do normy, bo po świętach chyba będzie kontynuacja strajku. Dziś rano 2 stopnie, po południu 18. Spora różnica. Rano było za zimno, potem za ciepło. Wpadłem po pracy do kolegi na działkę zobaczyć jak kiełbasy wędzi, dziś wziął wolne w pracy, żeby przygotować jedzenie na Wielkanoc. Potem jeszcze na mieście kilka spraw i dom. Teraz parę dni wolnego, może w końcu znajdę czas pojeździć, a jak nie to już teraz życzę wszystkim, którzy to czytają Wesołych Świąt!

Praca 11/2019

Piątek, 5 kwietnia 2019 | dodano: 05.04.2019

Dziś po dniu przerwy znów rowerem do pracy. Rano 5 stopni, po południu 16. Jakby było zimniej to bym nie jechał, bo coś mnie gardło boli ostatnio. Ale że było ciepło to się zdecydowałem. Powrót przez miasto, zajechałem do Skoku Chmielewskiego, gdzie w 2004r. miałem lokatę, od tego czasu nie miałem z nimi styczności, aż w tym tygodniu pani mnie zaprosiła, żeby uaktualnić moje dane :) Telefon był aktualny, więc się dodzwoniła. Adres, dowód itp już się pozmieniały za te 15 lat. Okazało się, że mam tam 30zł udziału członkowskiego, który musiałem wpłacić jak zakładałem lokatę. Stwierdziłem że chcę go zlikwidować i zlikwidować swoje uczestnictwo w tej firmie. Poszło bez problemów, ale najlepsze jest to, że po wypłatę tych 30zł mam się zgłosić po 1 lipca 2020 roku :) OK zapisałem w kalendarzu i się zgłoszę, będę miał na przyszłoroczne wakacje :)

Praca 10/2019

Środa, 3 kwietnia 2019 | dodano: 03.04.2019

Dziś zgodnie z zaleceniem Yurka - co drugi dzień rowerem do pracy. Rano było +2 co w odróżnieniu od wczorajszego -2 sprawiło, że można było pojechać rowerem. Dobrze, że założyłem cieplejszą bluzę pod kurtkę, to przy dojeździe było w miarę komfortowo, a na powrocie trochę za ciepło, dobrze że silny wiatr chłodził. Jechać pod wiatr za to nie było dobrze. Jutro wypada dzień bez roweru, ale jak będzie na plusie rano to raczej się nie powstrzymam przed jazdą.

Praca 9/2019

Poniedziałek, 1 kwietnia 2019 | dodano: 01.04.2019

W tym miesiącu od pierwszego dnia jadę rowerem do pracy. Nie wiem jak będzie dalej, bo dziś nie miałem do dyspozycji samochodu, ale po pracy go odebrałem, więc jutro trudniej będzie o mobilizację do jazdy rowerem, tym bardziej, że ma być mróz. Dziś miałem na 11 do pracy, więc było już dość ciepło, ale nie tak jak w weekend. Szkoda, że w weekend nie miałem możliwości pojeździć, pogoda była idealna. No nic może za tydzień się uda.